ממליצים עלינו

סדנה בקצב הסמבה
דמיאן סינגר, ארגנטינאי מברור חיל, הוזמן לסדנת הכנת בשר על האש בנוסח ברזילאי. בבטן מלאה, אחרי שאכל מנגל טעים חבל-על- הזמן, הוא מודה שהיא הייתה גם תירוץ למפגש חברתי מה-זה-נעים.
 
כאשר הוזמנתי לסדנה שלפתי את ההבעה הארגנטינאית: "ללמד להכין בשר, אותי? שבמקום מוצץ היו שמים לי טי-בון עם צ' ימיצ'ורי ? שיכול לדקלם שלושים וחמישה חיתוכים מסורתיים של בקר בלי לנשום? נציג אמיתי של העם הנבחר?"

מסתבר שאני לא יודע דבר וחצי דבר. נאספנו מספר גברים סביב שולחן עץ בזמן שארתור מלון מברור חיל, שף להכנת בשרים על האש, החל את הרצאתו. ארתור הוא אמן בטיפול בבשרים ובהכנת מאכלים קלויים/ צלויים על גחלים. למרות השליטה המוחלטת שלו בתחום הוא העביר את הסדנה בצורה נעימה וצנועה, ושיתף את הקהל בכל צעד ובכל סוד במסירות ונדיבות. הוא לא השאיר אף פרט ללא הסבר וענה לכל שאלה בתשובות מדויקות. תוסיפו לזה שבין לבין גם האכיל אותנו במעדנים שיצאו מהגריל וזהו, נותר רק לבקש שהוא יאמץ אותך.

אלי אבוטבול, שותפו לסדנה, "הברזילאי היותר ברזילאי" שיש בברור חיל, לימד אותנו להכין פייג'ואדה וקאיפיריניה מקשאסה כמו שצריך. אני בטוח שלימד אותנו דברים אחרים, רק שאחרי הקאיפיריניה הרביעית הזיכרונות קצת נעלמו לי. הוא אחראי על החלק האמנותי של הערב וזו הייתה הזדמנות בשבילו להראות לנו את מיומנותו בנגינת הקווקיניו החדש שקיבל מברזיל ולנגן אוסף מדהים של שירים על גיטרה אקוסטית.

אז ככה: אם את רוצה להפתיע אותו ביום ההולדת הבא שלו, אם אתה רוצה לארגן חוויה ייחודית לחבר'ה בעבודה, או אם אתם סתם אוהבים לאכול על האש ורוצים ללמוד איך להכין בשר (עם הרבה קצב, מיומנות ואיכות), אני ממליץ בחום.

דמיאן סינגר  באדיבות עלון ברור חיל
Carnes 2012 © כל הזכויות שמורות
לייבסיטי - בניית אתרים